Používame cookies

Súbory cookie a ďalšie technológie sledovania používame na zlepšenie vášho zážitku z prehliadania našich webových stránok, na to, aby sme vám zobrazovali prispôsobený obsah a cielené reklamy, na analýzu návštevnosti našich webových stránok a na pochopenie toho, odkiaľ naši návštevníci prichádzajú. Viac info

 

Urobte svoju predávanú nehnuteľnosť predajnou !

Pridané: 19.8.2025

     Už sme si v predchádzajúcom mojom príspevku uviedli dve základné chyby pri predaji svojej nehnuteľnosti samopredajom – nesprávne nastavená cena a zlá prezentácia slovnou a fotografickou formou.   Už vo fotografickej  prezentácii sa musíme vyhnúť tomu, čomu sa musíme nevyhnutne vyhnúť  aj pri obhliadke nehnuteľnosti  .

    Pred samotným fotením ako aj obhliadkou dôkladne upracte a odstráňte všetky osobné veci ako  voľne pohodené oblečenie,   rozvarené jedlo v kuchyni, nepoumývaný riad, rodinné fotografie. Ako na Vás pôsobia fotografie, ak urobíte fotografie s vysmážaným rezňom na panvici, vyveseným spodným prádlom  na balkóne, rozostlanými posteľami  s pyžamom?    Zobrazenie  napr. detailov obývacej steny s množstvom dekorácii nasvedčuje skôr tomu, že predávam tú obývaciu stenu  s doplnkami ako predmetnú nehnuteľnosť. Ja dosť často dostanem do rozpakov  „domácu pani“ s tým, že jej začnem upratovať priestory v tej danej miestnosti s tým, že odtiaľ odstraňujem množstvo dekoračných predmetov, ktorých sa ani neuvedomiac si nahromadí v obytných priestoroch neúrekom.  Fotografie ako aj obhliadku priestorov by ste mali realizovať v neutrálnej pozícii, ako keby ste napr. fotografovali hotelovú izbu.   Príprava priestorov, ako na fotografovanie tak aj na obhliadku,  je popri cenovej úrovni nehnuteľnosti rozhodujúca. Osobnými vecami dávate prípadnému záujemcovi o kúpu  najavo „ toto je môj dom a nie tvoj“ – predávate svoj štýl bývania a nie Vašu nehnuteľnosť.   Preto nie je na škodu, ak pri rozhodnutí predať svoju nehnuteľnosť  podstatnú časť bytových doplnkov uložili do krabíc a pri očakávaných návštevách potencionálnych kupujúcich len udržujeme tento stav. A pri predaji svojej nehnuteľnosti máme už s balením menej práce.  V prípade, že predávate nehnuteľnosť ako novostavbu, prípadne kompletne, čiastočne zrekonštruovanú, odstráňte drobné poškodenia a nedostatky ktoré  používaním , resp. časom vznikajú v každej bežnej nehnuteľnosti. Zamerajte sa na tie nedokonalosti, ktoré sa dajú pomerne lacno a rýchlo opraviť. Opravte žalúzie, popraskanú stenu  - premaľujte, obvodové lišty na podlahe, resp. výmena plávajúcej podlahy v miestnosti – sú to ozaj cenovo zanedbateľné náklady na to, aký  plusový efekt viete dosiahnuť v cenovej úrovni svojej nehnuteľnosti.  Potencionálny kupujúci  ktorý si tieto nedostatky všimne začne okamžite kalkulovať cenu opravy a koľko energie , času ho to bude stáť a je tu už základ na zníženie ceny nehnuteľnosti, nehovoriac o absolútnom odradení do kúpy. Kupujúci by si mal pri obhliadke predstavovať ako rozmiestni nábytok, aký výhľad má z okien, terasy alebo čo bude pestovať na pozemku, preháňať sa deťmi, vnúčatami, psom. Aj v realitách platí, že kupujeme „očami“.  A prvý dojem ak je zlý, už neskôr nenapravíte.

     Zároveň pri prezentácii uveďte čo najviac informácii o nehnuteľnosti -  lokalitu – ulica, poschodie, orientáciu na svetové strany, dostupnosť nehnuteľnosti v prípade kúpy, informáciu, čo v nehnuteľnosti ostáva  v prípade kúpy.  Musí vedieť kde sa nehnuteľnosť nachádza  - tým ako ďaleko má do obchodu,  hypermarketu, škôlky, školy, autobusu, vlaku.

      V prípade, že Vám takéto základné informácie o nehnuteľnosti chýbajú, zvyšujete riziko množstva „obťažovateľov“  ako telefonicky tak i osobne realizujúc  „exkurziu“ vo Vašej nehnuteľnosti. Úplne ideálnym  v tomto smere je v prípade ideálnych podmienok  ponuky nehnuteľnosti (nová, kompletne zrekonštruovaná a zariadená) zrealizovať video obhliadku.  A takýmto spôsobom dostanete na obhliadku do svojej nehnuteľnosti len serióznych záujemcov.

 Prosto prípravou na predaj Vašej nehnuteľnosti  zmeňte svoj „domov“ na dom/byt, aby si ho niekto iný mohol zmeniť na svoj „vlastný domov“.  A k tomu by ste  mali ako   objektívnu – nezaujatú  tretiu osobu použiť práve toho dobrého „vášho“ realitného makléra.